hits

BLI VELSIGNET AV GUD FOR 50 000 KR!

 

Str det ikke i bibelen et sted at grdighet er en synd? 

Visjon Norge presenterte nylig en liste over priser p forskjellige velsignelser. For 1500 eller 3500 kr, fr du n type velsignelse. Hvis du gir 10 000 kr, fr du "Isaks velsignelse". Men hvis du virkelig slr p stortromma og punger ut med 50 000 kr, s fr du selveste "Peters velsignelse" over livet ditt. 

Jeg blir s forbanna provosert nr jeg ser det her. Jeg veit akkurat like lite som alle andre rundt hvor vi kom fra og hvor vi havner etter at vi dr, men konseptet rundt at det er en Hyere makt som belnner deg med et lykkelig liv hvis du betaler inn 50 000 kr til en norsk TV-kanal, det velger jeg ikke tro p. Jeg hper virkelig at meninga med livet ikke er s grunn og morbid. 

Jeg skal ikke komme her og prve bestemme hva du skal bruke pengene dine p, og jeg vil heller ikke prve bestemme hva du skal tro p. Men jeg tror i alle fall at det sende "god energi" ut i universet. samfunnet, ut blant folk eller hvordan man n enn vil putte det, er en bedre investering i et godt liv, bde i nuet og i framtida, enn finansiere Visjon Norge i bytte mot en velsignelse. 

Hva med for eksempel gi de pengene til en veldedig organisasjon hvor du stoler p at alle midlene kommer frem, og at de kommer til nytte for noen som virkelig trenger det? Hvis du mener at Visjon Norge er en slik organisasjon, s er jo det opp til deg. Bare husk igjen at de synes du skal betale for at Gud skal gi deg lykke og velstand. Og det strider vel litt imot det Kristendommen handler om hos begge parter, gjr det ikke det? 

Kan anbefale donere til for eksempel Kreftforeningen. 

Eller, hva med bruke pengene p en ferie for deg og en du er glad i? Opplev en annen kultur. Mat sjela di. Gjr noe spennende, lrerikt, avslappende og fint. 

Jeg synes bare hele dette opplegget er s utrolig mrkt. Jeg hper selvsagt at alle dere som betaler oppnr det dere nsker ved det, men aller helst hper jeg at dere lar vre. Hvis det finnes en Gud s hper jeg i alle fall at det er de gode egenskapene dine han vil se, og ikke pengene dine. 

 

Vi blogges. 

Flg meg p Facebook HER - Instagram HER - Dobbelthakeinstagram HER

 

7 kommentarer

Hei Julia, dette fikk jeg lyst kommentere fra mitt perspektiv. Jeg er kristen, oppvokst i en pinsemenighet, og jeg er HELT enig med deg! Jeg ser aldri p Visjon Norge, det gir meg vondt i magen og kle der jeg ikke vil ha kle... Etter min mening er det som presenteres p Visjon Norge et vrengebilde av kristen tro. Deres Gud er i hvertfall ikke min Gud...

Det str mye i bibelen om gi, men ikke om gi for for f egen vinning. Det str ogs en god del om penger som jeg tror Visjon Norge har hoppet over...

Forkynneren 5, 9

Den som er glad i penger, blir aldri mett p penger. Den som elsker rikdom fr aldri vinning nok. Ogs dette er forgjeves

Hebreerne 13,5

La ikke kjrlighet til penger styre livet, men ny dere med det dere har. For Gud har sagt, jeg svikter dere ikke og forlater dere ikke

Apostlenes gjerninger 8,20

Men Peter sa til ham, mtte pengene dine g til grunne sammen med deg, du som tror du kan kjpe Guds gave for penger

1. Timoteus 6,10

For kjrligheten til penger er roten til alt ondt. Drevet av den er mange frt vill, bort fra troen, og har pfrt seg selv mange lidelser

Jeg respekterer ditt ststed og hper ikke det at jeg siterer fra bibelen oppleves ptrengende. Jeg nsker bare vise at det finnes dypt troende mennesker som har akkurat samme syn som deg p den teologien som Visjon Norge presenterer. Og at mye av det som sies der ikke kan begrunnes i bibelen.

Rakel: Hei Rakel, og tusen takk for innsiktsfull kommentar! Jeg kan tenke meg at dette er minst like provoserende for dere som er troende, da det jo er deres tro disse menneskene i Visjon Norge utnytter. Religion fascinerer meg p mange mter, og jeg er i prinsippet pen for alt, dog synes jeg det er kvalmende nr religion brukes til personlig vinning, slik som her, eller andre kjipe hensikter. Setter stor pris p at du understreket poenget mitt med disse sitatene fra bibelen! God helg :-)

Hei Julia! Jeg kunne ikke vrt mer enig med deg. Har du en link til denne saken? Foreldrene mine gir allerede mye penger til denne kanalen.. penger de egrntlig ikke har. Alt pga de vil til himmelen. Det er vondt se p at de ruinerer seg selv.. for jeg tror frelsen er gratis.. bare man er et godt menneske, som du ogs sier.

Fint at du skriver om dette.. Hper du har en link legge ved :)

God helg!

Ja, mammon ruler langt inn i bnnekammeret. Det str i boka at "for intet har dere ftt det, for intet skal dere gi det".

Klapp - klapp... jeg er s enig med deg. Juks og humbug fra ende til annen! Takk for et flott innlegg :-)

Som Rakel er jeg troende, og jeg har ikke noe til overs for den mten Visjon Norge holder p tigge om penger.

Min tro er at det er av bare nde! Og gratis.

At man skal f forskjellige velsignelser etter hva man gir, det er bare skremmende at noen kan f seg til si snt.

I mitt hode er dette bare tull og humbug fra ende til annen.

Den Jesus jeg tror p sa at dersom du tror, skal du se Guds herlighet!

IKKE dersom du gir.

Kjenner jeg blir bde sint og flau over alt det de finner p uttale og kke minst at de fr syke og eldre til fle at de m gi for f.

Flott at du skriver om dette!

hei. synes det er veldig trist at ikke folk skjnner i dag at det meste VG serverer er vrengt og vridd p.og mye overdrivelse,lgn og ting sagt i rykk og napp.og satt sammen etter eget hode Vi snakket nylig med noen som jobber der,like etter at VG hadde vrt der p interju hos de p VN. og det var en utrolig kritisk og vanskelig journalist fra VG som var kun der for vri og vrenge p ting. Mange der var fortvilet etterp,og ting som ble sagt,eller ikke sagt brydde journalisten seg lite om. hun tok litt her og der og satte sammen.Og slik jobber desverre Media. og likevel tror folk p alt VG serverer.og det er trist.

tv VN er en kanal uten statsttte og de har ca 70 ansatte. det koster mange millioner,nyaktig 8 millioner drive en tv kanal 24 timer i dgnet.og i tillegg skal 70 lnnes. Bare sprre tv 2 og NRK1 sjefene. foresten s har de to sjefene sagt at de skjnner ikke at VN klarer g rundt. men tv 2 for mange mange millioner i statsttte.og de har millioner p reklame inntekter. Nrk har og mange millioner i statsttte og i tillegg millioner p den p tvunget lisensen. Det er kun av frivillige gaver at kanalen kan drives. og de som er med gir,vet at de gir med et glad hjerte ikke av tvang.de gir til kanalen for at de vil vre med p at mennesker skal f hre om jesus. Selv om media gr ut og sier at folk blir tvunget,lurt m.m s er det helt feil. mange mange eldre som gir har valgt det selv,de fler seg mobbet av utenforstende tro at de er dumme og naive og at de blir lurt. Nei de har valgt selv gi,men nrk lisensen derimot er p tvunget. og det trues med bde purringer,gebyr og inkasso. Men det str i bibelen at 'den som gir skal f'-det er faktisk en effekt av gi. bonden sier og at nr jeg sr fr i keren,vil jeg hste kort til hsten...en effekt.og dette er noe VN sier.den som gir skal og f velsignelse igjen. Det str og i bibelen.et VG sier derimot er tatt utifra andre sammenheng,fra en afrikaner med annen kultur og annen mte uttrykke seg p-klippet og limt,tatt vekk og tatt med...slik at alt blir en eneste mrje. for da serveres det ut til folk og alt hres veldig tragisk ut. og s er det bare tull og tys alt.

Skriv en ny kommentar